ahlbins

RETRO-MÖBLER

Hej!
Om ca 1,5 månad flyttar jag in i min första egna lägenhet (kanske 4de+ boendet allt som allt tho) och jag är SÅ taggad, speciellt på att inreda. Efterssom jag inte är ett för stort IKEA-fans (utöver enklare saker såsom bestick mm) så har jag använt mina föräldrars gamla oanvända hyllor och gjort om dem i mer min stil. Först fick man slipa allt vilket tog en jävla tid och kraft, dock med hjälp av en maskin så ändå utförbart haha. Sedan färgade jag allt med brun betsfärg och sedan målade/kastade/lekte med matta färger över och med akrylfärger. Det blev PRECIS (om inte bättre) som jag tänkt i mitt huvud, väldigt rustikt och VINTAGE. Vill verkligen att min lägenhet ska visa min personlighet, vilket är både crazy men även mys/lugn stil. Det kommer nog hela lägenheten utstråla.

Här kommer lite bilder från idag, det enda som kvarstår är att sätta ihop allting igen :-)

Jag kommer även att publicera fler inlägg i den här stilen med annat jag skapat/ska skapa  för att få absoluta JAG-känslan i min lägenhet. Annat jag redan gjort själv till lägenheten är ett eget matbord av trä + 4 ommålade gamla stolar och även ett eget soffbord utav halvpallar :)